دنیای سلامتی

بهبودی کامل با سبک زندگی سالم

بهترین راهکارهای پیشگیری از مسمومیت غذایی کودکان

سیستم ایمنی بدن در نوزادان و کودکان به دلیل عدم تکامل کامل رشدی، در مقایسه با بزرگسالان، آسیب پذیری بیشتری در برابر مسمومیت و بیماری های ناشی از مصرف غذاهای آلوده دارد. این امر به دلیل آن است که سیستم دفاعی بدن آن ها هنوز به طور کامل شکل نگرفته و توان مقابله با عوامل بیماری زای موجود در مواد غذایی آلوده را به اندازه بزرگسالان ندارد. بنابراین، نوزادان و کودکان در معرض خطر بیشتری از ابتلا به این دسته از اختلالات سلامتی قرار دارند.

راه های پیشگیری از مسمومیت غذایی کودکان

متخصصان پزشکی کودکان همواره به والدین توصیه می کنند که قبل از غذا دادن به کودک، حتما دست های خود را با آب و صابون بشویند. والدین یا پرستارانی که مسئولیت نگهداری از کودکان و خردسالان را برعهده دارند، لازم است برای جلوگیری از مسمومیت مواد خوراکی، علاوه بر رعایت بهداشت فردی، به توصیه های زیر نیز عمل کنند:

- پیش از آماده کردن غذا یا خوراندن آن به کودک، دست های خود را به دقت بشویید. - تنها مقدار مناسبی از غذا را داخل ظرف مخصوص کودک بریزید و از گذاشتن ظرف اصلی در مقابل کودک خودداری کنید. - برای غذا دادن به کودکتان از قاشق جداگانه استفاده کنید و هرگز از قاشق مشترک با فرد دیگر حتی خودتان برای غذا دادن به کودک استفاده نکنید. - از گذاشتن غذای کودک در محیط اتاق برای مدت بیش از دو ساعت خودداری کنید. - از گذاشتن غذا در داخل یخچال و در ظروف بدون درب برای مدت بیش از سه روز خودداری کنید.

۲۵ روز پیش
رعنا
بیوگرافی

بهبودی کامل با سبک زندگی سالم
آرشیو موضوعی