دنیای سلامتی

بهبودی کامل با سبک زندگی سالم

ترنج خوردن برای کاهش استرس

ترنج، میوه ای است که دارای مواد مغذی و ترکیبات شیمیایی منحصر به فردی است. مصرف این میوه می تواند تاثیرات مفیدی در زمینه کاهش استرس و تنش روانی داشته باشد. همچنین، ترکیبات موجود در ترنج ممکن است در تقویت و تحکیم سیستم عصبی نیز نقش داشته باشند. بنابراین، گنجاندن ترنج در رژیم غذایی می تواند به بهبود سلامت روان و عملکرد اعصاب کمک کند.

خوردن ترنج برای اعصاب خوب است

ترنج، یک میوه از خانواده مرکبات است که در اندازه پرتقال، با رنگ زرد کمرنگ و بوی دلنشین است. این میوه دارای فواید فراوانی بوده و می تواند اعصاب را تقویت کرده، با استرس و اضطراب روزانه مقابله کند. مزه ترنج اندکی تلخ تر از گریپ فروت اما ترشی آن کمتر از لیمو است. ترنج به عنوان یک میوه آرامش بخش و کاهنده استرس شناخته می شود. علاوه بر مصرف مستقیم، در برخی کشورها ترنج به دلیل عطر و خواص آن به عنوان طعم دهنده به چای اضافه می شود. این میوه حاوی ماده ای به نام «لینالول» است که می تواند به کاهش استرس و تقویت اعصاب کمک کند. «لینالول» یک ترکیب معطر در گیاهان بوده و در مرکبات، انگور، لیمو، ریحان و استوخدوس نیز یافت می شود و با تغییرات ژنی مرتبط با کاهش استرس در ارتباط است.

خوردن ترنج

آشنایی با فواید بی نظیر ترنج

در زمان بروز استرس، هورمونی از هیپوتالاموس ترشح می شود که با فعال شدن سیستم «هیپوتالاموس، هیپوفیزی آدرنال» همراه بوده و فعالیت ژن ها و مواد شیمیایی خون را تغییر می دهد.در صورتی که با مصرف خوراکی ها یا گیاهان حاوی لینالول می توان به کاهش استرس و تقویت اعصاب پرداخت.

۲ ماه پیش
رعنا
بیوگرافی

بهبودی کامل با سبک زندگی سالم
آرشیو موضوعی