دنیای سلامتی

بهبودی کامل با سبک زندگی سالم

معجزه افطار با خاکشیر

افراد مبتلا به یبوست بهتر است که افطاری خود را با مصرف خاکشیر همراه با مقداری نبات یا شکر آغاز نمایند. خاکشیر به عنوان یک ملین طبیعی و نبات یا شکر به عنوان منابع انرژی و قند مورد نیاز بدن، ترکیبی مناسب را برای شروع وعده افطاری این افراد فراهم می‌آورد. این ترکیب می‌تواند به تسهیل عمل دفع و تنظیم حرکات روده‌ای در افراد مبتلا به یبوست کمک شایانی نماید.

خواص خاکشیر و نبات برای افطار

شیما مددی، کارشناس تغذیه، توضیح داد که خاکشیر یک گیاه علفی یک ساله است که به ارتفاع یک متر می رسد. دانه های این گیاه به رنگ قرمز یا قرمز تیره هستند، که نوع قرمز آن طعم تلخی دارد.

وی افزود:خاکشیر در طب سنتی جایگاه ویژه ای دارد و در رفع تشنگی و جلوگیری از گرمازدگی در فصل تابستان موثراست، همچنین اضافه کردن الو بخارا به خاکشیر می تواند روندتسهیل دفع مواد غذایی را بهبود بخشد.طبع خاکشیر گرم است و دانه آن می تواند مقدار زیادی آب درنتیجه نیاز بدن نسبت به کمبود آب تامین می شود.

مددی اظهار داشت:برای طعم خاکشیر ویژه روزه داران می توان به ان گلاب و شکر اضافه کرد تا علاوه بر رفع تشنگی قند خون روزه داران در وعده افطار به یکباره افزایش پیدا کند

خواص خاکشیر

به گفته وی روزه داران یک قاشق چای خوری خاک شیر در یک فنجان آب داغ و کمی هم پودر نبات با هم مخلوط کنند و افطار را با این نوشیدنی گرم باز کنند و بعد 15 دقیقه تحمل کنند تا خاک شیر و آب داغ جذب بدن شود, آن زمان شروع به خوردن افطار کنند.

۲ ماه پیش
رعنا
بیوگرافی

بهبودی کامل با سبک زندگی سالم
آرشیو موضوعی