دنیای سلامتی

بهبودی کامل با سبک زندگی سالم

پیشگیری از کبد چرب با آنتی اکسیدان های طبیعی

طبق بررسی‌های علمی انجام‌شده توسط محققان برجسته، یکی از موثرترین و مطمئن‌ترین راه‌های پیشگیری و درمان بیماری کبد چرب، مصرف مرتب و منظم آنتی اکسیدان‌های طبیعی می‌باشد. این ترکیبات زیست‌فعال موجود در برخی غذاها و مکمل‌های غذایی، قادرند با خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد و مهار فرآیندهای التهابی، از تخریب سلول‌های کبدی جلوگیری کرده و کارکرد این عضو حیاتی را بهبود بخشند. بنابراین، گنجاندن منابع غنی از آنتی اکسیدان‌ها در رژیم غذایی روزانه، روشی کارآمد و طبیعی برای پیشگیری و مدیریت بیماری کبد چرب محسوب می‌شود.

آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در پیشگیری از بیماری کبد چرب ایفا می کنند

متأسفانه امروزه شیوع بیماری های کبدی به طور فزاینده ای افزایش یافته است. ضعف عملکرد کبد، توانایی بدن در هضم مناسب غذا، جذب مواد مغذی، تجزیه چربی ها و دفع مواد سمی را کاهش می دهد. عوامل متعددی می توانند به آسیب کبد منجر شوند و بیماری کبد چرب یکی از این عوارض است که در سراسر جهان شیوع بالایی دارد.

محققان دریافته اند که آنتی اکسیدان متداول موسوم به pyrroloquinoline quinine ( PQQ ) که در خاک و بسیاری از مواد خوراکی نظیر کیوی و همچنین شیرسینه انسان یافت می شود، از موش ها در مقابل بیماری کبدی حفاظت می کند.

کبد چرب

کیوی جزو آنتی اکسیدان های طبیعی

محققان متوجه شدند زمانیکه به موش های مادر چاق در طول بارداری و شیردهی PQQداده شد، نوزاد آنها در مقابل ابتلا به علائم کبد چرب مصون بود.

محققان موش ها را قبل از بدنیا آوردن نوزادشان با رژیم غذایی پرچرب به سبک غرب تغذیه کردند که منجر به تولد نوزادی با احتمال بالای ابتلا به کبد چرب غیرالکلی شد. در طول 20 هفته، دانشمندان در آب آشامیدنی هردو گروه آزمایشی PQQ افزودند.

کارن جونشر، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید:«ما دریافتیم نوزادان متولدشده از مادران چاق در طول زندگی شان در معرض بیشتر ابتلا به کبدچرب غیرالکلی بودند و در حقیقت یک سوم کودکان چاق زیر 18 سال مبتلا به کبد چرب تشخیص داده نشدند.»

وی در ادامه توضیح داد:«ما متوجه شدیم دادن آنتی اکسیدان طبیعی به مادران در طول بارداری و شیردهی می تواند از ابتلای نوزاد به کبدچرب غیرالکلی پیشگیری کند.»

۲ ماه پیش
رعنا
بیوگرافی

بهبودی کامل با سبک زندگی سالم
آرشیو موضوعی