دنیای سلامتی

بهبودی کامل با سبک زندگی سالم

بررسی پیامدهای مضر مصرف بیش از حد گوشت

بر اساس دیدگاه دکتر نصرالله پورجوادی، که سالیان متمادی است از مصرف گوشت اجتناب ورزیده، گوشتخواری افراطی و بی رویه با خطرات و مضرات جدی همراه است. ایشان با تکیه بر تحقیقات علمی و تجربیات شخصی خود، به تشریح و تبیین این مخاطرات پرداخته اند. مصرف بیش از حد گوشت می تواند تبعات نامطلوبی بر سلامت جسمی و روانی افراد داشته باشد که لازم است مورد توجه و دقت بیشتری قرار گیرد. پرداختن به این موضوع از زبان یک متخصص با سابقه چندین ساله در این حوزه، اهمیت و ضرورت توجه به این مقوله را دوچندان می نماید.

درباره مزایا و معایب مصرف گوشت قرمز بسیار شنیده شده است. با این حال، این که چه مقدار از آن استفاده کنیم و چه مقدار از آن دوری کنیم، هنوز برای بسیاری از افراد مشخص نیست. مصرف بیش از حد گوشت قرمز می تواند خطرات جدی برای سلامتی داشته باشد. بنابراین، باید تعادل مناسبی در مصرف گوشت قرمز برقرار شود تا از فواید آن بهره مند شد و در عین حال از مضرات آن اجتناب کرد.

دکتر نصرالله پورجوادی سال های متمادی است که از خوردن گوشت پرهیز می کند؛ این را هم در صفحه فیس بوک خود بیان کرده است و هم جسته و گریخته در ضمن مقالات خود و همچنین در ضمن گفتگوهایی که با مطبوعات داشته است. وقتی به او اطلاع دادیم که مطلب ما در مذمت گوشتخواری است، قبول کرد به سوالات ما پاسخ دهد. مصاحبه را با این سوال شروع کردم که اصولا گوشتخواری مسئله است؟ پاسخ داد:

۲ ماه پیش
رعنا
بیوگرافی

بهبودی کامل با سبک زندگی سالم
آرشیو موضوعی