دنیای سلامتی

بهبودی کامل با سبک زندگی سالم

زنان باید این هشدارها را جدی بگیرند

بدن انسان در صورت بروز هرگونه اختلال یا مشکل، اقدام به ارسال سیگنال‌های هشدارِ متنوع و متعددی می‌نماید. این سیگنال‌ها، علائم و نشانه‌هایی هستند که بیانگر وضعیت سلامت فرد بوده و زنان باید به آن‌ها توجه جدی نشان دهند. در ادامه، برخی از این هشدارهای بدن که زنان باید مد نظر قرار دهند، مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

نشانه های مهمی که زنان باید به آن توجه کنند

معمولاً زنان بیشتر از مردان به انجام معاینات پزشکی و غربالگری های توصیه شده توجه می کنند. اما این وضعیت همیشه یکسان نیست و زنان باید به برخی علائم مهم توجه ویژه داشته باشند. این علائم ممکن است با سرطان در ارتباط باشند، اما زنان اغلب آنها را نادیده می گیرند. سرگیجه پس از بلند شدن یا احساس سبکی سر پس از ایستادن می تواند ناشی از مشکلاتی مانند کم آبی یا نشستن در گرمای زیاد باشد. همچنین داروهای مصرفی نیز می توانند باعث ایجاد سرگیجه شوند. سرگیجه ناشی از کم خونی نیز امکان پذیر است. در برخی موارد، این علامت می تواند نشانه ای از مشکلات جدی تر مانند اختلال در توانایی بدن برای کنترل فشارخون باشد که در اثر بیماری هایی مانند دیابت یا پارکینسون ایجاد شده است.

اسهال در نیمه های شب در خواب روده های شما باید آرام باشند زیرا شما در حالت استراحت بوده و خوابیده اید و چیزی نمی خورید که باعث تحریک روده هایتان شود. اگر مرتباً هر شب بیدار شده و مجبورید برای دفع مدفوع به دست شویی بروید شاید گرفتار مشکلاتی جدی مانند عفونت، بیماری التهاب روده، کولیت اولسراتیو یا اختلالات عصبی در مدفوع خود شده اید.

بیماری های زنان

انواع بیماری های زنان

کاهش وزن چشمگیر و بی دلیل این کاهش وزن می تواند بر اثر مشکلاتی مانند بیماری کرون ایجاد شده باشد که در آن جذب مواد غذایی از خوراکی ها برای بدن دشوار خواهد بود. اگر بیشتر از حد معمول ادرار می کنید ممکن است گرفتار دیابت نوع 1 شده باشید.

یک کاهش وزن بی دلیل و زیاد می تواند اولین نشانه ی ابتلا به سرطان باشد و اغلب در سرطان های پانکراس، معده، مری و ریه رایج است. سلول های سرطانی انرژی بدن را برای سوخت مورد نیاز رشد خود جذب می کنند و این می تواند علت کم شدن عددهای روی ترازویتان باشد.

سبکی سر با ورزش شاید گرفتار مشکل در گوش درونی یا احتقان سینوس شده اید. همچنین اگر به اندازه ی کافی آب می نوشید و در دمای مناسبی به ورزش می پردازید و قبلاً با این ورزش مشکلی نداشته اید باید به سراغ مشکلات قلبی بروید. دو مقصر احتمالی در اینجا عبارت اند از ضربان قلب نامنظم و یا مشکل در دریچه هایی که جریان خون قلب را در مسیر صحیح نگه می دارند.

اگر حین ورزش احساس سبکی در سر میکنید شاید گرفتار مشکل در گوش درونی شده اید

اختلال در بینایی شاید مشکل شما عادی بوده و تنها به سنتان بستگی دارد. اما دقت داشته باشید یک کاهش ناگهانی و بدون درد در بینایی می تواند نشانه ی سکته ی مغزی باشد. زنان نسبت به مردان بیشتر در خطر سکته ی مغزی هستند.

۲ ماه پیش
رعنا
بیوگرافی

بهبودی کامل با سبک زندگی سالم
آرشیو موضوعی