دنیای سلامتی

بهبودی کامل با سبک زندگی سالم

بیماری آلزایمر با معاینه چشم تشخیص داده می‌شود

دانشمندان به تازگی کشف کرده اند که چشم ها می توانند ابزاری مفید برای پزشکان در تشخیص و پایش پیشرفت بیماری آلزایمر باشند. این کشف علمی نشان می دهد که تغییرات در ساختار و عملکرد چشم ها می توانند نشانه های اولیه آلزایمر را قبل از بروز علائم آشکار کنند. این امکان به پزشکان کمک خواهد کرد تا با تشخیص زودهنگام، اقدامات درمانی و مراقبتی مناسب را در مراحل اولیه بیماری آغاز نمایند. این پیشرفت در حوزه تشخیص آلزایمر می تواند نقش مهمی در بهبود مدیریت و درمان این بیماری ایفا کند.

تشخیص آلزایمر با نگاه کردن به چشم ها!

چشم ها نه تنها پنجره هایی به سمت روح ما هستند، بلکه می توانند اطلاعات ارزشمندی درباره سلامت ما نیز ارائه دهند. با دقت به چشم های خود توجه کنید - اگر قرمز، تحریک شده یا تغییر کرده باشند، می توانند نشانه هایی از بیماری هایی مانند دیابت، فشار خون بالا، آسیب ناشی از اشعه خورشید و حتی آلزایمر باشند. معاینه دقیق چشم ها می تواند اطلاعات با ارزشی درباره سلامت شما در اختیار قرار دهد.

اسواتی مور، مولف اصلی تحقیقی در این زمینه از دانشگاه مینه سوتا، گفت:«شبکیه چشم تنها یک تکه متصل به مغز نیست، بل که بخشی از سیستم عصبی مرکزی به شمار می رود. مغز و شبکیه چشم هر دو به دلیل ابتلا به بیماری آلزایمر دچار تغییر می شوند و بر خلاف مغز، پزشکان با بررسی تغییرات شبکیه چشم می توانند راحت تر و سریع تر به وقوع بیماری پی ببرند». این مطالعه در ادامه تحقیقی روی سلول های شبکیه چشم موش های مستعد پیشرفت آلزایمر صورت گرفته است.

تشخیص آلزایمر

مور افزود:«ما تغییراتی در شبکیه چشم موش های مبتلا به آلزایمر قبل از رسیدن به سن معمول این بیماری دیدیم که نشانه های عصب شناسانه را پیش روی می گذاشت. نتایج به دست آمده نزدیک به بهترین حالت از یافته های این تحقیق قرار دارند». با توجه به آنچه در مجله تحقیقات علوم بینایی و چشم پزشکی (IOVS) منتشر شده است، برای آزمایش آثار فناوری جدید بر روی انسان، محققان قرار است بزودی آزمایش های بالینی در این زمینه را احتمالا در همین ماه آغاز کنند.

۲ ماه پیش
رعنا
بیوگرافی

بهبودی کامل با سبک زندگی سالم
آرشیو موضوعی