دنیای سلامتی

بهبودی کامل با سبک زندگی سالم

محصول لاغری که سلامتی شما را به خطر می اندازد

توجه به تعادل و تناسب در مصرف غذا از اهمیت به سزایی برخوردار است. همان گونه که چاقی و اضافه وزن می تواند به سلامت جسمی و روانی آسیب برساند، لاغری و کاهش بیش از حد وزن نیز خطرات و عوارض جانبی خاص خود را در پی دارد. بخصوص زمانی که فرد قصد داشته باشد در شب، بدون صرف وعده غذایی به خواب برود، این امر می تواند اختلالاتی را در چرخه های بیولوژیکی بدن ایجاد کرده و به سلامت عمومی آسیب برساند. بنابراین، رعایت اصول تغذیه صحیح و داشتن یک برنامه غذایی متعادل از ضروریات حفظ سلامت و تندرستی است.

حدیثی تاثیرگذار از امام رضا(ع) درباره ضرر گرسنه شب خوابیدن

امروزه، یکی از رایج ترین توصیه های غلط در میان مردم عادی و حتی برخی پزشکان، پیشنهاد عدم صرف شام به منظور کاهش وزن است. اما بر اساس منابع طب سنتی، در هنگام خواب، طبیعت مدبره انسان متمایل به درون و هضم غذای خورده شده می شود. در صورتی که غذایی برای هضم در دسترس نباشد، بدن شروع به برداشت از برخی اعضای خاص می کند و توزیع نامتناسب چربی در بدن را سبب می شود. این امر منجر به پیری زودرس، چروک صورت و آسیب به پوست صورت می گردد.

خوابیدن هنگام گرسنگی موجب کاهش قوای بدنی و لاغری افراد می شود. در خواب حرارت غریزی متوجه درون بدن است ولی هنگامی که فرد معده خالی داشته باشد و غذایی یافت نشود که در آن حرارت غریزی تصرف کند، در اخلاط و رطوبات اصلی بدن تاثیر گذاشته و آن را تصرف می کند که تحلیل، ذوب و تبخیر اخلاط و رطوبت ها ایجاد می شود که به دنبال این مسئله قوای بدنی کاهش پیدا کرده و فرد با لاغری رو به رو می شود.

لاغری

نخوردن شام برای لاغری

لاغری که با بیماری همراه خواهد شد!

امام رضا (ع) :در بدن رگی هست به نام رگ عشاء پس اگر شخص شام نخورد تا صبح بر او نفرین می‏کند و می‏گوید خدا تو را گرسنه نگه دارد. چنانکه مرا گرسنه نگاهداشتی و خدای تو را تشنه نگه دارد چنان که مرا تشنه نگه داشتی پس هیچ یک از شما شام خوردن را ترک نکند. اگر چه به لقمه نان یا به شربتی آب باشد.

یامَن اِسمُهُ دَوا وَ ذِکرُهُ شَفاء

یک ماه پیش
رعنا
بیوگرافی

بهبودی کامل با سبک زندگی سالم
آرشیو موضوعی