دنیای سلامتی

بهبودی کامل با سبک زندگی سالم

بهبود سطوح کلسترول با مصرف محصولات لبنی

مصرف محصولات لبنی مانند پنیر، شیر، ماست، خامه و کره به طور مشهودی با سطح پایین تر فشار خون، اندازه دور کمر کوچک تر و شاخص توده بدنی یا BMI کمتر مرتبط است. این ارتباط مثبت میان مصرف این فرآورده‌های لبنی و بهبود برخی شاخص‌های سلامتی و تناسب اندام، از اهمیت بالینی و تغذیه‌ای قابل توجهی برخوردار است. به‌طور کلی، مصرف منظم و متعادل محصولات لبنی می‌تواند به حفظ و ارتقای سلامت عمومی افراد کمک نماید.

مصرف پنیر شاخص توده بدنی را کم می کند

محققان دانشگاه کالج دوبلین در ایرلند اثر مواد غذایی لبنی همچون شیر، پنیر، ماست، خامه، و کره را بر نشانگرهای چربی بدن و سلامت روی حدوداً 1500 تن از افراد بین 18 تا 90 ساله بررسی کردند و متوجه شدند که مصرف پنیر سبب افزایش چربی بدن یا لیپوپروتئین کم چگالی کلسترول (Low-density lipoprotein یا به طور مخفف LDL) نمی شود. این مطالعه نشان می دهد که مصرف پنیر می تواند به کاهش شاخص توده بدنی کمک کند و بر سلامت چربی های بدن تأثیر مثبتی داشته باشد. این یافته ها می توانند به عنوان راهنمایی برای افرادی که به دنبال بهبود وضعیت سلامت خود هستند، مورد استفاده قرار گیرد.

این گروه از محققان دریافتند که استفاده از لبنیات پرچرب با فشار خون پایین تر، اندازه دور کمر کمتر، درصد پایین تر چربی بدن، و شاخص توده بدنی یا BMI کمتر همراه است.

مصرف پنیر

استفاده از لبنیات پرچرب با فشار خون پایین تر همراه است

پژوهشگران گفته اند افرادی که به طور منظم ماست و شیر کم چرب مصرف می کنند میل به خوردن میزان بیشتری کربوهیدرات دارند. این مطالعه نشان داده است افرادی که از الگوی غذایی «کم چرب» پیروی می کنند سطوح بالاتری کلسترول LDL دارند.

۲۰ روز پیش
رعنا
بیوگرافی

بهبودی کامل با سبک زندگی سالم
آرشیو موضوعی