دنیای سلامتی

بهبودی کامل با سبک زندگی سالم

درمان مقرون به صرفه افسردگی

افسردگی شرایط پیچیده ای است که تحت درمان قرار گرفتن آن امری ضروری است. اگرچه استفاده از داروهای شیمیایی یکی از روش های رایج در این زمینه است، اما می توان با بهره گیری از رویکردهای طبیعی و تغییر در سبک زندگی نیز به بهبود این وضعیت روانی دست یافت. مصرف مواد غذایی مغذی و متعادل، ورزش منظم، تمرینات آرامش بخش همچون یوگا و مدیتیشن، و حفظ ارتباطات اجتماعی مناسب می تواند نقش موثری در کاهش علائم افسردگی و دستیابی به سلامت روان ایفا کند. اتخاذ این شیوه های درمانی طبیعی و غیردارویی می تواند به بهبود کیفیت زندگی و ارتقای سلامت جسمی و روحی فرد کمک شایانی نماید.

ویتامین های مغذی برای درمان افسردگی

افسردگی می تواند در طیف گسترده ای از گروه های سنی رخ دهد. علل و نشانه های افسردگی در بیماران متفاوت است، اما برای درمان این اختلال روانی، برخی عوامل مشترک وجود دارد. یکی از این عوامل مشترک، استفاده از مکمل های ویتامین B است که می تواند به بهبود علائم افسردگی کمک کند.

با یک ویتامین افسردگی را درمان کنید

اسید فولیک یکی از انواع ویتامینهای گروه B است زمانیکه اسید فولیک برای درمان کمبود آن مصرف می شود باید به همراه آن ویتامین B12 نیز مصرف گردد این دو مکمل برای بهبود سلامت اعصاب مفید می باشند.

افسردگی درمان

تاثیر ویتامین ب 12 بر درمان افسردگی

در تمام مطالعات بالینی ثابت شده که کمبود اسید فولیک در بدن مرتبط با بروز افسردگی است این کمبود باعث می شود که مقادیر سروتونین در مغز کاهش پیدا کند.

بیماران مبتلا به افسردگی و اختلالات روانی، در مقایسه با دیگر افراد، از کمبود شدید اسید فولیک رنج می برند از این رو با مصرف 200 میکرو گرم اسید فولیک در روز می توانید کمبود بدنتان را جبران کنید.

این میزان به راحتی با خوردن یک فنجان اسفناج پخته یا یک لیوان آب پرتقال تازه به دست می آید. با مصرف این مواد علاوه بر جبران اسید فولیک بدنتان می توانید بر افسردگی نیز غلبه کنید.

۱۸ روز پیش
رعنا
بیوگرافی

بهبودی کامل با سبک زندگی سالم
آرشیو موضوعی