دنیای سلامتی

بهبودی کامل با سبک زندگی سالم

بررسی تأثیرات منفی استفاده طولانی مدت از تلفن همراه

همه ما به طور متداول هنگام کار کردن با گوشی های هوشمند خود به وضعیت دراز کشیده متمایل هستیم. این رفتار و شیوه ی کار نه تنها دارای عواقب و آثار جانبی منفی بسیاری است، بلکه می تواند در درازمدت منجر به افزایش وزن و چاقی در افراد نیز گردد. به طور کلی، اتخاذ این رویکرد و نحوه ی نشستن و کار کردن با وسایل الکترونیکی می تواند اثرات نامطلوبی بر سلامت جسمی و روحی کاربران به همراه داشته باشد.

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که هنگام استفاده از گوشی هوشمند خود در وضعیت دراز کشیده قرار می‌گیرید یا به عبارت بهتر در حالت خوابیده با گوشی خود کار می‌کنید، ضروری است که شما نیز عوارض و مضرات این عمل را بدانید. استفاده از گوشی در حالت دراز کشیده می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی همچون درد گردن، کمر و چشم‌ها شود. همچنین این وضعیت می‌تواند بر کیفیت خواب و سلامت عمومی فرد تأثیر منفی داشته باشد. بنابراین توصیه می‌شود که از استفاده از گوشی در حالت دراز کشیده خودداری کرده و در صورت نیاز به انجام کارهای خود با گوشی، از وضعیت نشسته یا ایستاده استفاده نمایید.

تحقیقات نشان می دهد افرادی که خوابیده با گوشی کار می کنند بیشتر چاق می شوند، چرا که چشم در این حالت بیشتر خسته می شود و همین باعث افزایش خستگی تمام بدن و کاهش سوزاندن کالری می شود.

کار با گوشی در حالت خوابیده

۷ روز پیش
رعنا
بیوگرافی

بهبودی کامل با سبک زندگی سالم
آرشیو موضوعی