دنیای سلامتی

بهبودی کامل با سبک زندگی سالم

پیری زودرس ناشی از عدم مصرف شام

اگر در هنگام شام هیچ غذایی مصرف نشود و در نتیجه معده خالی باقی بماند، حرارت بدن به جای اینکه به کار هضم غذا بپردازد، به رطوبت اساسی و طبیعی بدن متمرکز خواهد شد. این امر باعث خشک شدن و لاغر شدن بدن می‌گردد. به همین دلیل است که هنگامی که معده خالی است، موجب بی‌خوابی و اختلال در خواب فرد می‌شود. در واقع، خالی بودن معده و عدم وجود غذا در آن، باعث می‌شود که بدن انرژی خود را صرف حفظ رطوبت و تعادل داخلی نماید، به جای اینکه آن را برای فرآیندهای طبیعی بدن مانند خواب به کار گیرد.

خطرناک ترین کار این است که شما از خوردن شام خودداری کنید. چرا

یکی از بزرگترین اشتباهات افراد در رژیم های لاغری، ترک کردن وعده شام است. منظور از خوردن شام، غذای سنگین و پر چرب نیست. بلکه غذای سبک و کم چربی مد نظر می باشد. خوردن وعده شام به طور منظم می تواند به حفظ متابولیسم بدن و کاهش وزن موثر کمک کند. همچنین، مصرف غذای سالم و متعادل در وعده شام می تواند به تامین انرژی مورد نیاز بدن در طول شب و بهبود کیفیت خواب کمک نماید.

متخصصان تغذیه برای تنظیم یک برنامه غذایی مناسب، در ابتدا با توجه به ویژگی های هر فرد شامل قد، وزن، سن، جنس، فعالیت بدنی و وضعیت جسمانی نیاز روزانه اش به انرژی را تخمین می زنند و سپس با تعیین سهم هر یک از درشت مغذی ها (کربوهیدرات، پروتئین و چربی) در تأمین این نیاز، در قالب وعده ها و میان وعده های مختلف، مقدار مجاز مصرف هر یک از گروه های اصلی غذایی را تعیین می کنند.

۶ روز پیش
رعنا
بیوگرافی

بهبودی کامل با سبک زندگی سالم
آرشیو موضوعی